نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوع: سئو چیست؟

  1. #1
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Oct 2017
    نوشته ها
    3

    سئو چیست؟

    هدف سئو کمک به وب سايت*ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي سردخانه طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس*و*جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي*کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي*شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي*دهد.

    بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه*بندي سايت*ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين کانکس مشهد فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده*سازي روش*هاي خود شد. زمان، بزرگ*ترين سرمايه*گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

    بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي*گيرند، سئو هفته ها يا ماه ها طول مي کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه*سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه*بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب ورق فلزی لیزری سايت*ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک*ها را شامل مي*شود، قرار گيرند.

    اين جاي تعجب نيست که وب سايت ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي*رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج ساندویچ پانل بزرگمهر جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي*دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي*دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت*ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي*شود.
    يک مطالعه ديگر نشان مي*دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي*کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي*کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي*کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت*ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.
    بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

    در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
    باعث ایجاد برند می شود.
    باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
    باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
    باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
    بهترین ابزار برای تبلیغات است.
    ساندویچ پانل مشهد
    ساختمان پیش ساخته مشهد
    کانکس مشهد

  2. #2
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    May 2018
    نوشته ها
    5
    ممنون از مقاله خوبتون. اما به نظر من با توجه به آپدیت های جدید گوگل تمام سئو روی محتوا بنا شده. من با توجه به تجربه چندین ساله خودم در دنیا وب تحلیل بسیار کاملی روی وب سایت هایی که در گوگل رتبه خوبی ندارن انجام دادم که متوجه شدم این وب سایت های از لحاظ محتوایی دچار مشکلاتی هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهم کرد.

    من در ادامه به چندتا نکته اصلی اشاره میکنم:

    1. اکثر این وب سایت ها معمولا به صورت تخصصی فقط روی حوزه محتوا کار نمیکنن بلکه طراحی سایت میکنن، سئو میکنن و خلاصه همه کاری رو دارن انجام میدن و این اصلا در دنیای امروز خوب نیست. کسی که میخواد کسب و کاری رو راه اندازی کنه باید به صورت کاملا تخصصی فقط در یک زمینه کار کنه.

    2. عدم آموزش و نبود نیروی تولید محتوای حرفه ای در بسیاری از این مجموعه ها. این مسئله شاید باورش برای شما سخت باشه ولی بنده به شخصه تجربه داشتم که محتوایی رو به من با هزینه بسیار زیاد تحویل دادن اما ساختار جمله بندی فاجعه بار و پر از غلط املایی بوده.

    3. عدم ارائه استراتژی تولید محتوای حرفه ای براساس موضوع سایت و سئو. اکثر این سایت های ارائه دهنده خدمات تولید محتوا حتی خودشون اصول سئو رو رعایت نکردن نه در محتوا و نه در ساختار سایت. بنابراین این افراد نمیتونن مشاورین خوبی برای ارائه راهکار جهت استراتژی تولید محتوا و سئو باشن. بنابراین وقتی که شما پروژه تولید محتوای وب سایت خودتون رو به این افراد بسپارید عملا پول خودتون رو دور ریختید چرا که این افراد به دلیل عدم انتخاب عناوین مناسب برای موضوع مقاله، عدم انتخاب کلمه کلیدی اصلی و ... موجب میشن که مقاله شما در گوگل رتبه خوبی کسب نکنه و در نهایت شما ورودی خوبی از گوگل نداشته باشید.

    4. کپی کردن محتوا. شاید باورتون نشه اما به جد میگم که بالای 90 درصد این وب سایت های خدمات تولید محتوا کارشون اینه که موضوع رو از شما میگیرن میرن داخل اینترنت سرچ میکنن و در مورد اون موضوع هر محتوایی رو که پیدا کنن و مرتبط باشه با بیان دیگه ای مینویسن و به عنوان مقاله جدید تحویل میدن. حالا شاید بگید خب این چه مشکلی داره؟
    مشکل اصلی اینه که وقتی که شما چنین مقاله ای رو در سایتتون منتشر میکنید نباید انتظار داشته باشید که رتبه خوبی کسب کنید چرا که هیچ چیز جدیدی توسط وب سایت شما به گوگل اضافه نشده و گوگل هم خیلی به این مقالات بها نمیده مخصوصا پس از الگوریتم فلوریدا که به تازگی ارائه شده.

    5. بد قولی و عدم پشتیبانی مناسب. یکی از رایج ترین کارهای این شرکت هاست. میگن محتوا رو تا مثلا تاریخ فلان به شما تحویل میدیم بعد میبینید که از اون تاریخ چند روز گذشته و مقاله همچنان به شما تحویل داده نشده و تازه بعد از تحویل مقاله معمولا پشتیبانی خوبی ارائه نمیکنن.

    6. و ...

    دوستان عزیز این ها تنها بخشی از مشکلات این وب سایت هاست. اما اگر از من بپرسید از بین این ها کدوم مهمتره؟ من میگم عدم تخصصی کار کردن در حوزه تولید محتوا.

    دوست عزیز محتوا فقط مقاله نیست. محتوا ویدئو هم هست. محتوا پادکست هم هست. محتوا اینفوگرافیک هم هست. محتوا موشن گرافیک هم هست و ...

    راستی در مورد محتوای ویدئویی یک پیش گویی بکنم. به زودی گوگل پیش فرض نتایج خودش رو که روی web هست تغییر میده و میبره روی video. اینو از این جهت گفتم که روی محتوای ویدئویی به شدت کار کنید. (میدونم خیلی هاتو شاید اینو بدونید)

    دوستان حوزه محتوا بسیار گسترده است و در آینده ای نه چندان دور گسترده تر هم خواهد شد. همین الان دارن روی تولید محتوای VR کار میکنن در دنیا که میتونید برید بررسی کنید. خلاصه میخوام بهتون بگم که این یک ایده بسیار خوب خواهد بود برای کسانی که بتونن در این زمینه به صورت تخصصی کار کنن. درامد حاصل از این ایده هم بسیار بالاست.

    من خودم بعد از 2 ماه گشتن و آگهی گذاشتن تونستم دو نفر رو پیدا کنم که اون محتوایی رو که میخوام برام بزنن که موضوع یکی وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران بود و دومی وکیل کلاهبرداری در تهران و آخری وکیل اتباع خارجی در مشهد بود که چون محتوایی که به من دادن به شدت خوب نوشته شده بود و کاملا تالیفی بود نه کپی، تونستم در گوگل در این دو موضوع رتبه بسیار خوبی کسب کنم.

    من به شما عزیزان توصیه میکنم که روی این ایده فکر کنید و پس از شناسایی رقبا و تحلیل اونها یک کمپین با مخاطبین هدف مدیران وب سایت ها برید تا اون ها مشکلاتشون رو در زمینه تولید محتوا برای شما در قالب یک فرم ارسال کنن و پس از بررسی هریک از اون پاسخ ها وب سایتی رو راه اندازی کنید که تمام اون مشکلات رو برطرف کرده باشه.
    ویرایش توسط moein.data : 10-29-2020 در ساعت 07:49 AM

  3. #3
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    May 2018
    نوشته ها
    5
    خب اول بذارید یک مقدمه خوب بگم بعد بریم سر اصل مطلب.چند سالی هست که در ایران بازار کسب و کارهای اینترنتی حسابی داغ شده و همانطوری هم که میبینید مثل قارچ سمی از جاهای مختلف کشور مدرس کسب و کار اینترنتی سر در میارن. اما واقعیتی که در زمینه کارآفرینی اینترنتی وجود داره چیزی نیست که شما بتونید از زبان این افراد یاد بگیرید. حالا می پرسید چرا بهتون میگم؟ این افراد فقط به یک چیز فکر می کنن و اونم، سود شخصیه. فقط همین.

    من نمیخوام نام ببرم اما قطعا اونارو خوب میشناسید. اگر دقت کنید میبینید که اینها خودشون مدام تاکید دارن که اقا سریعتر وارد بشید عمل کنید بعد خودشون میان دوره برگزار می کنن یک ساله!!!!!!!!!!!! چرا؟ مشخصه به خاطر اینکه وقتی مخاطب میفهمه دوره یک ساله است حاضره پول بیشتری بده از اون طرفم اون مدرس طی این یک سال اونقدری زمان داره که کلی محتوا بگنجونه توی این دوره.
    اکثر این افراد تنها چون اولین بودن کسب و کارشون گرفته و گرنه هیچ. بنابراین اگر میخوایید واقعا تبدیل به یک کارآفرین اینترنتی بشید و یا ایده خودتون رو در دنیای وب راه اندازی کنید با من همراه بشید تا چندتا نکته بسیار مهم رو بهتون بگم.
    کارآفرینی اینترنتی کلا چندتا بخش داره که من بهشون اشاره میکنم.

    1. ایده
    اینکه میگم ایده فکر نکنید حتما باید چیزی باشه که در ایران و دنیا و شهر شما خاص باشه نه هرگز. یادتون باشه اگر شما ایده ای دارید که تا به حال نمونه مشابه موفقی نداشته در دنیا یعنی اون ایده اصلا جواب نمیده. چون 7 میلیارد آدم حتی سمتشم نرفتن. پس بذاریدش کنار. ایده میتونه برطرف کردن مشکلات و یا ایجاد خلاقیت در ایده هایی باشه که قبلا دیگران در ایران یا در دنیا اجرا کردن.

    2. اجرای ایده در سطح خیلی کوچیک به عنوان یک نمونه
    این روزا هرکسی که ایده ای داره فورا هزینه میکنه براش یک اپلیکیشن یا یک وب سایت راه اندازی میکنه اونم با کلی قیمت. این کار اصلا اصولی نیست چرا؟ چون شما اول باید ایدتون رو در سطح کوچیک اجرا کنید ببینید ایا جواب میده یا نه اگر جواب داد حالا بیایید اون ایدتون رو در سطح بزرگتری اجراش کنید و بزرگش کنید. مثلا اول بیایید یک پیج توی اینستاگرام بزنید یا در یک کانال تلگرام تبلیغ کنید اگر بازخورد گرفتید بعد توسعه بدید.

    3. ایجاد وب سایت در صورت بازخورد گرفتن از مرحله قبل
    با وردپرس و یک قالب خوب بسته به نوع کسب و کارتون یک وب سایت راه اندازی کنید. خیییییلی هم ساده است آموزشاشم که دیگه ریخته توی اینترنت. مخصوصا به صورت ویدئویی. یادتون باشه وب سایتتون باید خیلی ساده باشه. بیخودی وب سایتتون رو شلوغش نکنید. به گرافیک و اینطور چیزها خیلی حساس نشید. بعدا هم میشه وب سایتتون رو درست کنید اول باید راه اندازی کنید و بازخورد بگیرید.

    4. ساخت یک فانل یا قیف برای دریافت اطلاعات کاربران هدفتون.
    حالا این اطلاعات میتونه ادرس ایمیل باشه میتونه شماره موبایل باشه و ... اما منظور از قیف چیه؟ این قیف میتونه یک ویدئوی آموزشی باشه که شما به صورت رایگان در سایتتون قرار دادید تا افراد به ازای دانلود اون فایل بیان و اطلاعاتی رو که میخوایید به شما بدن.البته خیلی ها از کتاب های الکترونیکی برای قیف استفاده می کنن اما به نظر من ویدئو بازخورد بهتری داره.

    5. تولید محتوا
    به جد میتونم بگم مهمترین بخش تا اینجا همین بخش پنجم یعنی تولید محتوا است. محتوا چند شکل داره. مقاله - ویدئو - فایل صوتی (پادکست) - اینفوگرافیک - موشن گرافیک. خب شاید با خودتون بگید از کدومشون شروع کنم؟ با مقاله شروع کنید. از کجا محتوا پیدا کنم؟ کتاب هایی رو در زمینه ایدتون پیدا کنید متنش رو تغییر بدید و استفاده کنید. اگر هم خودتون دانش دارید خودتون بنویسید. محتوای سایت های خارجی در زمینه کسب و کارتون رو ترجمه کنید و مقاله کنید. اینم از این که میگید از کجا پیدا کنم.

    برای سایر شکل های محتوا هم میتونید مثلا هر مقاله خوبی که برای کسب و کارتون مینویسید رو تبدیلش کنید به یک فایل صوتی. همون مقاله رو تبدیلش کنید به یک کتاب الکترونیکی و در صفحه مربوط به همون مقاله قرارش بدید.
    حتی میتونید یک دوره آموزشی ویدئویی درست کنید و به صورت رایگان در سایتتون قرار بدید تا کاربران استفاده کنن. دوستان تا میتونید محتوا تولید کنید. نمیخواد هم توی اینترنت سرچ کنید که چطور تولید محتوا کنم؟ چون اینقدر سایت های چرت که صرفا میخواد پول در بیارن هستش که نهایت نداره. این سایت ها با سخت جلوه دادن پروسه تولید محتوا میخوان در شما احساس نیاز ایجاد کنن و بعد هم به شما بگن که برای برطرف شدن این نیاز بیا محصول مارو بخر. پس یادتون باشه که تولید محتوا سخت نیست فقط نیاز به تمرین داره همین.

    6. سئو
    اقا این سئو رو خیلی بزرگش کردن. سئو چیه؟ سئو بهینه سازی تمام سایت برای گوگل. سئو چند بخش اصلی داره. تولید محتوا - بهینه سازی سورس سایت - بک لینک - سرچ کنسول
    ببنید سئو یک قدرته. یعنی هرکسی که سئو بلد باشه این قدرت رو داره که به هر بیزنسی در اینترنت جون بده. اما سوال اینه که مهمترین قسمت سئو چیه؟ قطعا تولید محتوا
    بیایید خودمونو بذاریم جای گوگل. اگر شما گوگل باشید چه سایت هایی رو در صفحه اول نشون میدید؟ قطعا سایت هایی رو نشون میدید که محتواشون نسبت به محتوای سایر سایت هایی که در اون حوزه کار می کنن بهتره. چون گوگل تمام تلاشش اینه که وقتی کاربری داره سرچ می کنه بهترین محتوا رو در زمینه ای که داره سرچ می کنه ببینه. پس محتوا خیلی اهمیت داره. اما چطوری تولید محتوا کنیم که گوگل خوشش بیاد؟ کافیه طول محتواتون در صورت امکان بیش از 1500 کلمه باشه. عکسایی که در هر مقاله استفاده می کنید خاصیت alt داشته باشه. مقالتون حتما عکس داشته باشه. عنوان مقالتون نباید بیش از 65 کاراکتر باشه و حتما عنوانتون جذاب باشه این برای خودتون بهتره چرا که باعث میشه مخاطبان بیشتری روش کلیک کنن. هراز چند گاهی اون مقاله به روز رسانی بشه. مثلا ی پاراگرافی بهش اضافه کنید یا عکساشو عوض کنید و ...

    بعد از تولید محتوا مهم ترین بخش بک لینکه. بک لینک به گوگل سیگنال میفرسته که این سایت داره در این کلمه بین سایر سایت ها معروف میشه و ازش یاد میشه. فرض کنید که شما یک سایت حقوقی دارید و میخوایید در کلمه وکیل خلع ید در مشهد سایتتون بیاد بالا. برای این منظور کافیه وارد انجمن ها، شبکه های اجتماعی و ... بشید و یک بک لینک با همین کلمه کلیدی به این شکل وکیل خلع ید در مشهد بگیرید. این به گوگل سیگنال میده و اینطوری میشه که کم کم سایت شما در این کلمه کلیدی مورد نظر میاد بالا. یک نکته بسیار مهم هست که باید هنگام بک لینک گیری حتما رعایتش کنید. و اونم اینه که وقتی که دارید بک لینگ میگیرید حتما هر از چندگاهی مقاله ای که دارید براش بک لینک میسازید رو هم به روز رسانی کنید.

    برای نمونه به بک لینک های زیر دقت کنید:

    کلاهبرداری مشارکت در ساخت - وکیل برای طلاق توافقی در تهران - وکیل متخصص طلاق در تهران - حضانت فرزند دختر - وکیل مشارکت در ساخت - جرم مواد مخدر شیشه در سال 1400 - گرفتن تابعیت ایران برای اتباع افغانی

    اما سورس سایت داستانش چیه؟ ببینید اگر سایتتون رو بدید به یک برنامه نویس اونقدر کدها سایت رو براتون فشرده میکنه که سرعت لود سایتتون میره بالا. حالا چرا سرعت سایت در سئو مهمه؟ چون گوگل دوست نداره کاربرانش خیلی منتظر بمونن!!!
    اما سرچ کنسول. قبلا بهش می گفتن وبمستر تولز. سرچ کنسول نسخه آپدیت شده همون وبمسترتولزه در واقع ظاهرش عوض شده. انالیز اطلاعاتی که سرچ کنسول بهتون میده باعث میشه که اگر روی سئوی سایتتون کار کنید نتایج بهتری کسب کنید.
    خب دوستان امیدوارم که از مطلب لذت برده باشید این مطلب حاصل تجربه 15 ساله منه. از کسانی که خودشونو مشاور و مدرس کسب و کار اینترنتی میدونن به شدت دوری کنید چون فقط باعث میشن شما از ارزوهاتون دور شید و اگر دقت کنید اکثرشون یا شاید همشون به حرفایی که به خورد مردم میدن اصلا عمل نمی کنن.
    ویرایش توسط moein.data : 04-17-2021 در ساعت 07:40 AM

  4. #4
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    May 2018
    نوشته ها
    5
    به نظر من دیگه دانش سئو در دنیای امروز و با توجه به آپدیت های اخیر گوگل خیلی معنایی نداره. هر کسب و کاری برای دیده شدن لزوما نیاز به سئو نداره و هر کسب و کاری هم که نیاز به سئو داره، نیاز به دانش و تخصص سئو نداره لزوما.
    اجازه بدید مثالی بزنم. فرض کنید یک کسب و کاری در حوزه صادرات فعالیت می کنه. آیا این کسب و کار باید بیاد و لزوما با سئو محصولاتش رو بفروشه و به بازارهای هدف معرفی کنه؟
    قطعا خیر.
    بهترین کار برای این نوع از کسب و کار این هست که بیاد بسته به بازار هدفش در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و لینکدین که تجار زیادی در اون جا حضور دارند، فعالیت کنه و محصولاتش رو معرفی کنه.
    با این روش زودتر میتونه محصولاتش رو به فروش برسونه.
    بنابراین هر کسب و کاری لزوما به سئو نیاز نداره.
    سئو تنها در یک کلمه خلاصه میشه: تولید محتوای مخاطب پسند.
    صاحبان کسب و کارهای اینترنتی اگر همین نکته رو درک کنند، می تونن در مدت زمان کوتاهی ترافیک و فروش بالایی رو تجربه کنن.
    بنابراین بنده به عنوان فردی که سابقه ده سال فعالیت در حوزه سئو داره، باید عرض کنم که برای رشد کسب و کارتون مخصوصا در شروع، برای سئو هزینه نکنید، فقط بپردازید به تولید محتوای مخاطب پسند در سایت و شبکه های اجتماعی.
    یکی از پروژه هایی که امروز در دست خود بنده است، پروژه صادراتی فایدیم. تیم تولید محتوای این وب سایت با نگارش محتوای مخاطب پسند تونستن در مدت زمان کمتر از سه ماه در کلمات کلیدی بسیار مهم و رقابتی در حوزه کاری خودشون در رتبه های یک تا سه گوگل قرار بگیرن. کلماتی مثل: قیمت زیره سبز کارخانه یا خرید برگ خشک مورینگا یا قیمت هر کیلو شیره انغوزه
    بنابراین به شما هم پیشنهاد می کنم که وقتتون رو برای شروع صرف سئو نکنید.
    قبل از هر چیز ابتدا بررسی کنید که آیا کسب و کار شما به سئو نیاز داره یا خیر.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

SEO by vBSEO