صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 17 از 17
Like Tree1 لایک

موضوع: استفاده از موتور(فن) براشلس موجود در فروشگاه به عنوان سوپرشارژر(توربو) در خودرو

  1. #11
    Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    53
    در هر دو مورد حق با منه
    موتوهای دی سی معمولی (دارای جایروب) به اینصورت عمل میکنند که با چرخیدن سیم پیچ، خود بخود جای قطب مثبت و منفی (توسط جایروب) عوض میشه و درنتیجه جهت جریان عکس میشه و قطبهای نا هم نام همدیگرو دفع میکنند و این حرکت پیوسته بصورت دورانی کار چرخش موتور رو انجام میده.
    در موتور براشلس سیم پیچ ثابته و آهنربا میچرخه در نتیجه بصورت مکانیکی نمیشه جهت جریان رو تغیر داد و با توجه به موقعیت آهنربا ها در هر لحظه باید جریان تنظیم یا قطع و وصل بشه. برای اینکار یک مدار نیاز هست که بهش میگن درایور موتور براشلس.
    حالا این درایور میتونه یه برد کوچک باشه یا یک آیسی یا مثلا با یک میکرو کنترلر شبیه سازی بشه و در هر صورت درایور لازمه.
    اگر فن کامپیوتر هم براشلس باشه قطعا درایور داره معمولا یک pcb کوچکه که روش یکدونه سنسور اثر هال داره و یک آیسی کوچ و چندتا مقاومت.


    در مورد فنهای کامپیوتری هم که سه سیم دارند : سیم سوم برای اندازه گیری دور فن هست
    ویرایش توسط alt_f4 : 01-23-2016 در ساعت 09:17 AM

  2. #12
    مدیر گروه
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    4,064
    نقل قول نوشته اصلی توسط alt_f4 نمایش پست ها
    در هر دو مورد حق با منه
    موتوهای دی سی معمولی (دارای جایروب) به اینصورت عمل میکنند که با چرخیدن سیم پیچ، خود بخود جای قطب مثبت و منفی (توسط جایروب) عوض میشه و درنتیجه جهت جریان عکس میشه و قطبهای نا هم نام همدیگرو دفع میکنند و این حرکت پیوسته بصورت دورانی کار چرخش موتور رو انجام میده.
    در موتور براشلس سیم پیچ ثابته و آهنربا میچرخه در نتیجه بصورت مکانیکی نمیشه جهت جریان رو تغیر داد و با توجه به موقعیت آهنربا ها در هر لحظه باید جریان تنظیم یا قطع و وصل بشه. برای اینکار یک مدار نیاز هست که بهش میگن درایور موتور براشلس.
    حالا این درایور میتونه یه برد کوچک باشه یا یک آیسی یا مثلا با یک میکرو کنترلر شبیه سازی بشه و در هر صورت درایور لازمه.
    اگر فن کامپیوتر هم براشلس باشه قطعا درایور داره معمولا یک pcb کوچکه که روش یکدونه سنسور اثر هال داره و یک آیسی کوچ و چندتا مقاومت.


    در مورد فنهای کامپیوتری هم که سه سیم دارند : سیم سوم برای اندازه گیری دور فن هست

    بسیار متشکرم از شما کامل درک نکردم موضوع چیه ولی با تحقیق بیشتر و keyword های شما درکش می کنم
    مچکرم


    lja;v

  3. #13
    Member
    تاریخ عضویت
    Jul 2014
    نوشته ها
    30
    تو مایه های موتور سه فاز عمل میکنه مستقیم به باطری متصل بشه یه جهش میکنه و بعد قفل میشه
    درایورش هم فکر میکنم تو فروشگاه باشه
    اگر هم خودتون بخواهید بسازید باید با 6 تا bjt یا mosfet به صورت پوش پول درایو میشه که دو به دو سوئیچ میکنند و جمعا 6 حالت وجود داره
    برای زمان بندی هم باید از سیم سوم فیدبک بگیری
    در مورد جریان 66 امپر باطری هم به کسی دیگه این حرف رو نزن بهت میخندن در کل یا ولتاژ ثابت هست یا جریان که اکثرا تو کارهای معمول
    ولتاژ ثابت میمونه و جریان متناسب با بار کشیده میشه حالا باطری صد امپرهم باشه تفاوتی نداره مگر اینکه بیش از توان باطری جریان بکشه
    که ولتاژش افت کنه
    شما باید به ولتاژ توجه کنید چون ولتاژ باطری 12 ولت نامی هست و موقعی که ماشین روشن میشه میاد روی 14
    ویرایش توسط sadegh : 01-24-2016 در ساعت 11:03 PM

  4. #14
    مدیر گروه
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    4,064
    نقل قول نوشته اصلی توسط sadegh نمایش پست ها
    تو مایه های موتور سه فاز عمل میکنه مستقیم به باطری متصل بشه یه جهش میکنه و بعد قفل میشه
    درایورش هم فکر میکنم تو فروشگاه باشه
    اگر هم خودتون بخواهید بسازید باید با 6 تا bjt یا mosfet به صورت پوش پول درایو میشه که دو به دو سوئیچ میکنند و جمعا 6 حالت وجود داره
    برای زمان بندی هم باید از سیم سوم فیدبک بگیری
    در مورد جریان 66 امپر باطری هم به کسی دیگه این حرف رو نزن بهت میخندن در کل یا ولتاژ ثابت هست یا جریان که اکثرا تو کارهای معمول
    ولتاژ ثابت میمونه و جریان متناسب با بار کشیده میشه حالا باطری صد امپرهم باشه تفاوتی نداره مگر اینکه بیش از توان باطری جریان بکشه
    که ولتاژش افت کنه
    شما باید به ولتاژ توجه کنید چون ولتاژ باطری 12 ولت نامی هست و موقعی که ماشین روشن میشه میاد روی 14

    یه سوال
    برای راه اندزای موتور یا هر چیزی این امکان وجود نداره که منبع رو طوری تنظیم کنیم که توان ثابت بهش برسه و با جریان و ولتاژ بازی کنیم؟

  5. #15
    Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    53
    سوالای شما همش با قانون ساده اهم قابل توضیحه : V=i*r
    حالا چطوری؟
    r که مقاومت داخلی موتور شماست که ثابته در نتیجه r=v/i
    چون r ثابته با افزایش v خود بخود i هم زیاد میشه پس راه حل کنترل دور موتور (توان مصرفی موتور) تغیر ولتاژ اونه.

    حالا اگر میخواید موتور با یک توان ثابت کار کنه باید ولتاژی که روی سیم پیچ های موتور میوفته رو ثابت تنظیم کنید. اگر میخواید با افزایش ولتاژ دور موتور تغیر نکنه رگولاتور مناسبه اگر میخواید با کاهش تغیر نکنه مدار افزاینده مناسبه.
    اگر از یک مدار افزاینده و کاهنده دو طبقه استفاده کنید دور موتو ثابت میمونه (اگر تغیرات ولتاژ در رنج کاری افزاینده/کاهنده باشه ).

  6. #16
    مدیر گروه
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    4,064
    نقل قول نوشته اصلی توسط alt_f4 نمایش پست ها
    سوالای شما همش با قانون ساده اهم قابل توضیحه : V=i*r
    حالا چطوری؟
    r که مقاومت داخلی موتور شماست که ثابته در نتیجه r=v/i
    چون r ثابته با افزایش v خود بخود i هم زیاد میشه پس راه حل کنترل دور موتور (توان مصرفی موتور) تغیر ولتاژ اونه.

    حالا اگر میخواید موتور با یک توان ثابت کار کنه باید ولتاژی که روی سیم پیچ های موتور میوفته رو ثابت تنظیم کنید. اگر میخواید با افزایش ولتاژ دور موتور تغیر نکنه رگولاتور مناسبه اگر میخواید با کاهش تغیر نکنه مدار افزاینده مناسبه.
    اگر از یک مدار افزاینده و کاهنده دو طبقه استفاده کنید دور موتو ثابت میمونه (اگر تغیرات ولتاژ در رنج کاری افزاینده/کاهنده باشه ).

    ممممممم
    متشکرم

  7. #17
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Jul 2018
    نوشته ها
    4
    سلام میشه یکی کمکم کنه راجب اینکه موتور براشلس با داکت فلزی خردیدم درایور 40 با تسترش خریداری شده ولی مشکل اینه که هر بار برق ماشین قطع میشه باید ولوم بچرخونیم تا دوباره راه اندازی بشه این بده راهی هست بعد وصل برق به درایور بدون تغییر ولوم تستر کار کنه و موتور با دور ثابت بچرخه
    ویرایش توسط kashani : 07-10-2018 در ساعت 07:04 AM

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

SEO by vBSEO