نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: ماژول شارژ باتری لیتیوم

  1. #1
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Jun 2017
    نوشته ها
    1

    ماژول شارژ باتری لیتیوم

    سلام دوستان من برای یه پروژه نیاز به یه پک چهار سل سری لیتیوم دارم که بشه با یه رابط micro-usb شارژش کرد ولی در مورد بورد های محافظ باتری یه سری ابهاماتی وجود داره که خوشحال میشم تجریبیاتتون رو در این مورد باهام به اشتراک بزارید .
    همونطور که میدونید باتری های لیتیوم در حداکثر و حداقل ظرفیت شارژ محدودیت دارند یعنی اگر زیادی شارژ بشن میترکن اگر زیادی خالی بشن بازم میترکن . این مشکل به راحتی با یه بورد محافظ باتری حل میشه و بورد وقتی که هریک از باتری ها بش از حد شارژ یا خالی بشن مدار رو قطع میکنه . ولی مشکل وقتی بوجود میاد که باتری ها بالانس نباشند اون موقع نمودار زیر اتفاق میافته.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: نمودار شارژ بات&#1.jpg
مشاهده: 220
حجم: 56.1 کیلو بایت
    دوتا نمودار بالایی خالی شدن همزمان دو باتری که بالانس نیستند رو نشون میده و کاملا منطقیه که بورد محافظ وقتی فقط یکی از باتری ها شارزش خالی میشه کل مدار رو قطع کنه حتی اگر بقیه باتری ها شارژ داشته باشند ولی موقع شارژ این داستان یکمی فرق میکنه اگر همون دوتا باتری رو بزنیم به شارژ باتری که پر تر هست زود به حداکثر شارژ میرسه درصورتی که اونیکی باتری شاید فقط 30% یا کمتر شارژ شده باشه یعنی دوتا نمودار پائینی .که باعث میشه ما بتونیم فقط از 30% یا کمتر از کل توان باتریمون استفاده کنیم!
    من بورد های محافظ موجود در فروشگاه رو نگاه کردم و فقط این مدل بود که توی سایت های خارجی نوشته شده بود with balance این یعنی اینکه بدون بالانس شارژر میتونه باتری هارو بالانس کنه؟ و آیا مدل های دیگه ی موجود مثل این و این مدل هم قابلیت بالانس کردن دارند ؟
    یا شاید بهتر باشه از یه محافظ چهار سل معمولی استفاده کنم و چهارتا شارژر تک سل مثل این مدل رو سر هر باتری جدا ببندم؟
    ویرایش توسط M_Ali : 07-01-2017 در ساعت 10:10 AM

  2. #2
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Jul 2017
    نوشته ها
    6
    سلام
    موضوع مطرح شده مشکل داره اینکه برای ساخت باطری 4 سل باید باطری ها سری باشند ولی جهت شارژ آن هم با usb باید باطری ها بصورت موازی به هم متصل شوند و جهت این کار شاید به چند رله نیاز داشته باشید. من ماژولی را در یک سایت خارجی دیدم که قابلیت خواندن مقدار شارژ باطری متصل را از طریق I2C برد آردینو فراهم میکرد.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

SEO by vBSEO