نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: iOS 11 و قابلیت امنیتی جدید ؛ غیر فعال سازی Touch ID….!

  1. #1
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Sep 2016
    نوشته ها
    1

    iOS 11 و قابلیت امنیتی جدید ؛ غیر فعال سازی Touch ID….!

    به نظر می رسد که کمپانی اپل با سیستم عامل iOS 11 به راحتی Touch ID گوشی های آیفون خودرا غیر فعال می سازد. با این دسترسی، در واقع کاربرانی که نمی خواهند در دادگاه قضایی امکان بازرسی اطلاعات شخصی آنها توسط پلیس صورت بگیرد، خیالشان راحت شده است!

    این امکان که در iOS 11 به عنوان یک قابلیت جدید، اکنون فراهم شده است، به صورتی می باشد که اگر زمانی هم که گوشی آیفون شخصی گم شود و کسی که آن دستگاه را پیدا کرده باشد و بخواهد به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند و از Touch ID برای این کار استفاده نماید؛ در صورتی که ۵ بار از اثر انگشت خود برای باز کردن آیفون استفاده نماید، به سرعت، خود دستگاه، به طور اتوماتیک با ۹۱۱ تماس گرفته و پلیس از دزدیده شدن گوشی مطلع خواهد شد زیرا سنسور تشخیص می دهد که اثر انگشت وارد شده مربوط به صاحب اصلی گوشی نمی باشد و دزیده شده است. مهمترین و اصلی ترین قابلیت این سیستم عامل درهمین است که Touch ID در چنین مواقعی غیرفعال می شود، تا زمانی که صاحب اصلی دستگاه آیفون دوباره اثر انگشت خود را برای بازکردن گوشی وارد نماید.

    iOS 11فکر طراحی این قابلیت از زمانی در سر متخصصان آیفون قرار گرفت. اینترنت شبانه همراه اول که رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در سال گذشته برای باز کردن گوشی یک تروریست که آیفون ۵C بود، اپل را مجاب کرد تا این گوشی را باز کرده و اطلاعات داخلی این گوشی را تحویل دهد ولی کمپانی اپل چنین دستوری را انجام نداد ولی پلیس FBI با هک کردن این گوشی، به راحتی به اطلاعات داخلی این گوشی دسترسی پیدا کرد. در همان زمان اعتماد امنیتی آیفون در میان کاربران پایین آمد و حتی بسیاری از کاربران در کشورهای مختلف با عنوان اینکه دستگاه های آیفون امنیت ندارند از خرید این گوشی، سر باز می زدند!

    همانطور که گفته شد، دولت حتی پس از باز کردن گوشی شخص تروریست، اطلاعات ضروری ای پیدا نکرد ولی فقط با چنین کاری که انجام داد، کمپانی اپل را متزلزل کرد. و اکنون که یک سال از این موضوع گذشته، اپل تصمیم گرفت که چنین قابلیتی را فراهم نماید تا دیگر حتی پلیس نیز در مواقعی که بخواهدهم، نتواند گوشی های آیفون را بدون هماهنگی کمپانی اپل باز کند.
    ویرایش توسط zoomtech : 02-18-2021 در ساعت 05:12 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

SEO by vBSEO