مشکل بالا نیامدن تبلت


واژه Bootloop برای کاربران گوشی های هوشمند صرف نظر از سیستم عاملی که استفاده می کنند، بسیار آشناست البته کاربران اندروید با این مشکل بیشتر مواجه می شوند.

اندروید، به عنوان یک سیستم عامل متن باز شناخته می شود و با کمی دانش از زبان برنامه نویسی لینوکس، خواهید توانست که یک رام سفارشی را برای دیوایس خود کوک کرده یا در فایل های سیستمی، تغییر ایجاد نمایید البته اگر این کار به درستی انجام نگیرد، مشکلاتی نظیر بوت لوپ یا بریک شدن، گریبان گیر تبلت شما خواهند شد.

هنگامی که شما یک مود یا کاستوم رام را برروی محصول اندرویدی تان فلش می زنید یا در برخی مواقع با نصب یک برنامه ساده، گوشی ری بوت شده و برروی لوگوی سازنده خود متوقف می شود؛ در اغلب موارد، می توان این مشکل را به عدم اجرای صحیح فایل های سیستمی نسبت داد بنابراین، بوت لوپ، وضعیتی است که گوشی یا تبلت شما از بوت شدن به صورت عادی، امتناع می ورزد.

بوت لوپ برای کاربران نیمه حرفه ای (افرادی که از چگونگی نصب رام و … مطلع هستند) چندان اهمیتی ندارد و بیشتر در ذهن کاربران مبتدی مهم جلوه می کند زیرا اگر کمی حرفه ای باشید، راه های بسیاری را برای رفع آن خواهید یافت که از جمله آن ها می توان به نصب یک کاستوم رام دیگر و … اشاره نمود. امروز در تبیان زنجان تصمیم گرفته ایم تا راه حل این مشکل را در چند روش مختلف با شما خوبان، مطرح نماییم؛ با ما همراه باشید.
پیشگیری

همانطور که گفته شد، بوت لوپ یکی از نامطلوب ترین شرایطی است که امکان دارد به آن دچار شوید؛ این به اندازه ی برای کاربران عادی نگران کننده جلوه می کند که بعضی بر این گمان خواهند بود که دستگاه شان بریک شده است.

با اینکه در بسیاری از موارد می توان این مشکل را رفع کرد ولی توصیه می کنیم که گام های زیر را برای جلوگیری از این کار انجام دهید:

قبل از نصب هرگونه کاستوم رامی یا حتی رام بیس، فراموش نکنید که باید این رام حتما برای دیوایس شما طراحی شده باشد؛ به خصوص، برای همان شماره مدل تبلت تان. برای مثال، هنگامی که می خواهید برای سونی اکسپریا زد 3 تک سیم رامی دریافت کنید، اگر رامی را که برای نسخه دو سیم کارته آن پورت شده باشد فلش بزنید، ممکن است به بوت لوپ شدن دستگاه تان بی انجامد.

پیش از فلش زدن هرگونه کاستوم رام، کرنل و مودی برروی گوشی خود، از رام قبلی تان (به ویژه بیس رام) بک آپ بگیرید.

اگر پس از نصب برنامه ای به صورت عادی، گوشی یا تبلت تان با مشکل مواجه شد و اصطلاحا هنگ کرد، بهتر است قبل از ری بوت کردن آن برای رفع مشکل، به گونه ای وارد منوی تنظیمات شده و آن برنامه را حذف نمود زیرا ممکن است پس از ری بوت،گرفتار بوت لوپ شده باشید!
علت های محتمل برای بوت لوپ

بوت لوپ در محصولات اندرویدی، می تواند به مسائل زیادی مربوط باشد و برای دانستن علت آن، به جست وجو در گوگل نیازی ندارید.

کافی است ببینید پیش از بوت لوپ با دیوایس خود چه کاری انجام داده اید؛ که علت آن می تواند هر چیزی از قبیل نصب یک نرم افزار ناسازگار و … باشد. در ادامه به برخی از دلایل اصلی این مشکل نگاهی خواهیم انداخت:

فلش زدن یک کاستوم رام یا کرنل معیوب

نصب یک اپلیکیشن یا بازی ناسازگار

مجوزهای اشتباه برای یک برنامه یا فایل
نصب یک کاستوم مد یا تم

یکی دیگر از نمونه های شایعی که به بوت ‎لوپ می انجامد، نصب یک کاستوم رام (یا حتی رام اصلی) برروی رام قدیمی است. به عنوان مثال، تصور کنید که یک فریمور جدید را برروی نسخه قدیمی تر آن فلش زده اید؛ در این صورت، فایل ها و داده های فریمور قبلی هنوز روی دستگاه شما باقی مانده و فریمور جدید از Dalvik Cache رام قبلی استفاده خواهد کرد. حال آنکه اگر این دو ناسازگار باشند، نتیجه به صورت بوت لوپ ظاهر خواهد شد!

روش های رفع بوت لوپ

توجه: هنگامی که گوشی شما با مشکل بوت لوپ مواجه می شود، به احتمال 90 درصد برای رفع مشکل، باید تمامی برنامه ها و تنظیمات فعلی گوشی یا تبلت شما حذف گردد بنابراین پیش از گرفتار شدن به آن، حتما یک نسخه پشتیبان از برنامه ها و فایل های خود تهیه نمایید.