نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
Like Tree4 لایک
  • 2 Post By siib
  • 2 Post By siib

موضوع: بالا بردن شیشه ماشین با رسپبری پای

  1. #1
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Apr 2016
    نوشته ها
    7

    Question بالا بردن شیشه ماشین با رسپبری پای

    با سلام

    ببخشید میخواستم بدونم برای کنترل شیشه بالا بر ماشین که یک کلید دو طرفه هست،چه سخت افزاری نیازه؟
    آِیا با رله انجام پذیره؟
    برای رسپبری پای میخوام.

    با تشکر
    ویرایش توسط benyps : 04-16-2016 در ساعت 06:47 PM

  2. #2
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2015
    نوشته ها
    229
    علیک سلام
    امیدوارم درست منظورت رو متوجه شده باشم
    برداشتم این بود که یه موتور داری که میخوای بتونی حالت خاموش ، چپ گرد و راستگردش رو مشخص کنی
    اگه از درایور موتور استفاده کنی که خیلی ساده میشه و رله نیازی نیست و تو این جلسه دهم: راه اندازی موتور DC | وبلاگ آردوینو خیلی خوب در موردش توضیح داده
    اگه بخوای با رله درستش کنی خب 2 تا رله پنج پین نیاز داری
    له ها رو بردار و سیم های موتور رو به پین common رله ها وصل کن ، حالا سیم منفی منبع تغذیه رو به پین normally close یکی از رله ها و پین normally open اون یکی رله وصل کن ، سیم مثبت رو هم به همین صورت ، حالا الان موتور داره میچرخه و اگه این دوتا رله رو "با هم" فعال کنی جهت چرخش موتورت برعکس میشه پس تا اینجا دو حالت از سه حالتی که میخواستیم به دست اومد ( چرخش به چپ و راست) و حالت خاموش هم وقتی یکی از رله ها فعال و اون یکی غیر فعال باشه به دست میاد فقط عیبش اینه که یکی از رله ها باید دائم فعال باشه برای رفع این مشکل میتونی یه رله سومی استفاده کنی و سیم مثبتی که به دوتا از پین های اون دوتا رله و مثبت منبع تغذیه وصل شده بود از منبع جدا کنی و به پین normally open این رله سوم وصل کنی و پایه common ش رو هم به مثبت تغذیه وصل کنی (میدونم خیلی بد گفتم ) ،

  3. #3
    مدیر گروه
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    4,024
    نقل قول نوشته اصلی توسط siib نمایش پست ها
    علیک سلام
    امیدوارم درست منظورت رو متوجه شده باشم
    برداشتم این بود که یه موتور داری که میخوای بتونی حالت خاموش ، چپ گرد و راستگردش رو مشخص کنی
    اگه از درایور موتور استفاده کنی که خیلی ساده میشه و رله نیازی نیست و تو این جلسه دهم: راه اندازی موتور DC | وبلاگ آردوینو خیلی خوب در موردش توضیح داده
    اگه بخوای با رله درستش کنی خب 2 تا رله پنج پین نیاز داری
    له ها رو بردار و سیم های موتور رو به پین common رله ها وصل کن ، حالا سیم منفی منبع تغذیه رو به پین normally close یکی از رله ها و پین normally open اون یکی رله وصل کن ، سیم مثبت رو هم به همین صورت ، حالا الان موتور داره میچرخه و اگه این دوتا رله رو "با هم" فعال کنی جهت چرخش موتورت برعکس میشه پس تا اینجا دو حالت از سه حالتی که میخواستیم به دست اومد ( چرخش به چپ و راست) و حالت خاموش هم وقتی یکی از رله ها فعال و اون یکی غیر فعال باشه به دست میاد فقط عیبش اینه که یکی از رله ها باید دائم فعال باشه برای رفع این مشکل میتونی یه رله سومی استفاده کنی و سیم مثبتی که به دوتا از پین های اون دوتا رله و مثبت منبع تغذیه وصل شده بود از منبع جدا کنی و به پین normally open این رله سوم وصل کنی و پایه common ش رو هم به مثبت تغذیه وصل کنی (میدونم خیلی بد گفتم ) ،
    توضیحتون خوب آقا / خانوم سیب

  4. #4
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Apr 2016
    نوشته ها
    7
    نقل قول نوشته اصلی توسط siib نمایش پست ها
    علیک سلام
    امیدوارم درست منظورت رو متوجه شده باشم
    برداشتم این بود که یه موتور داری که میخوای بتونی حالت خاموش ، چپ گرد و راستگردش رو مشخص کنی
    اگه از درایور موتور استفاده کنی که خیلی ساده میشه و رله نیازی نیست و تو این جلسه دهم: راه اندازی موتور DC | وبلاگ آردوینو خیلی خوب در موردش توضیح داده
    اگه بخوای با رله درستش کنی خب 2 تا رله پنج پین نیاز داری
    له ها رو بردار و سیم های موتور رو به پین common رله ها وصل کن ، حالا سیم منفی منبع تغذیه رو به پین normally close یکی از رله ها و پین normally open اون یکی رله وصل کن ، سیم مثبت رو هم به همین صورت ، حالا الان موتور داره میچرخه و اگه این دوتا رله رو "با هم" فعال کنی جهت چرخش موتورت برعکس میشه پس تا اینجا دو حالت از سه حالتی که میخواستیم به دست اومد ( چرخش به چپ و راست) و حالت خاموش هم وقتی یکی از رله ها فعال و اون یکی غیر فعال باشه به دست میاد فقط عیبش اینه که یکی از رله ها باید دائم فعال باشه برای رفع این مشکل میتونی یه رله سومی استفاده کنی و سیم مثبتی که به دوتا از پین های اون دوتا رله و مثبت منبع تغذیه وصل شده بود از منبع جدا کنی و به پین normally open این رله سوم وصل کنی و پایه common ش رو هم به مثبت تغذیه وصل کنی (میدونم خیلی بد گفتم ) ،
    با تشکر فراوان.
    من آماتور هستم...امتحان میکنم و با شما در میون میذارم.
    فقط اینکه باتری ماشین 70 آمپر هست
    و اینحا گفته:
    اگه توضیحات محصول رو بخونید (لینک فروشگاه) می بینید نوشته هر کانال فقط 800 میلی آمپر جریان خروجی داره (البته نسبت به آردوینو 40 میلی آمپر شاهی می کنه ها) بنابراین در انتخاب موتور دقت فراوانی کنید


    این مقدار آمپر مشکل ایجاد نمیکنه؟


    خیلی خیلی ممنون بابت راهنماییتون.

  5. #5
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2015
    نوشته ها
    229
    نقل قول نوشته اصلی توسط benyps نمایش پست ها
    با تشکر فراوان.
    من آماتور هستم...امتحان ميکنم و با شما در ميون ميذارم.
    فقط اينکه باتري ماشين 70 آمپر هست
    و اينحا گفته:
    اگه توضيحات محصول رو بخونيد (لينک فروشگاه) مي بينيد نوشته هر کانال فقط 800 ميلي آمپر جريان خروجي داره (البته نسبت به آردوينو 40 ميلي آمپر شاهي مي کنه ها) بنابراين در انتخاب موتور دقت فراواني کنيد


    اين مقدار آمپر مشکل ايجاد نميکنه؟


    خيلي خيلي ممنون بابت راهنماييتون.
    منم زياد از برق نميدونم ولي تا جايي يادم مياد دو نوع منبع داريم منبع جريان يا منبع ولتاژ ، باتري خودرو منبع ولتاژه يعني (فکر کنم) جريانت متناسب با مقاومتي که سر راهش ميذاري نه اينکه هميشه 60 70 آمپر بده
    بعدم من که نگفتم دقيقا همين درايور رو برداري ؛ درايور متناسب با نيازت انتخاب کن و اينکه آمپر موتور مهمه بايد ببيني موتورت چند آمپره ، بعدم استفاده از رله شايد بي دردسر تر باشه (اگه درایور بذاری و یه وقت موتورت گیر کنه ،مثلا شیشه تا آخر بالا رفته باشه، و به موتور زور بیاد جریان بالایی که از موتور میگذره ممکنه درایور رو بسوزونه) ، با رله سر و تهش رو هم بيار بره
    بعدم برا اينکه دقيقا بتوني شيشه رو تا نصفه يا کامل يا هر قدر دوست داشتي بالا پايين کني ميتوني از سروو موتور ها استفاده کني (ميتوني بهش بگي چند دور بچرخه) يا اگه فقط ميخواي شيشه رو بالا و پايين کني (تا آخربالا يا تا آخر پايين) ميتوني يه مقاومت نسبتا ضعيف با موتورت ( همون موتور dc معمولي) سري کني و اختلاف پتانسيل دوسر مقاومت رو (با بردت) بسنجي هروقت براي يه مدت نسبتا طولاني اين اختلاف بالا بود يعني داره به موتور زور مياد (شيشه به آخر رسيده) و جريان زيادي ازش ميگذره اونوقت ميتوني دستور خاموش شدن موتور رو بدي
    موفق باشی

  6. #6
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Apr 2016
    نوشته ها
    7
    نقل قول نوشته اصلی توسط siib نمایش پست ها
    منم زياد از برق نميدونم ولي تا جايي يادم مياد دو نوع منبع داريم منبع جريان يا منبع ولتاژ ، باتري خودرو منبع ولتاژه يعني (فکر کنم) جريانت متناسب با مقاومتي که سر راهش ميذاري نه اينکه هميشه 60 70 آمپر بده
    بعدم من که نگفتم دقيقا همين درايور رو برداري ؛ درايور متناسب با نيازت انتخاب کن و اينکه آمپر موتور مهمه بايد ببيني موتورت چند آمپره ، بعدم استفاده از رله شايد بي دردسر تر باشه (اگه درایور بذاری و یه وقت موتورت گیر کنه ،مثلا شیشه تا آخر بالا رفته باشه، و به موتور زور بیاد جریان بالایی که از موتور میگذره ممکنه درایور رو بسوزونه) ، با رله سر و تهش رو هم بيار بره
    بعدم برا اينکه دقيقا بتوني شيشه رو تا نصفه يا کامل يا هر قدر دوست داشتي بالا پايين کني ميتوني از سروو موتور ها استفاده کني (ميتوني بهش بگي چند دور بچرخه) يا اگه فقط ميخواي شيشه رو بالا و پايين کني (تا آخربالا يا تا آخر پايين) ميتوني يه مقاومت نسبتا ضعيف با موتورت ( همون موتور dc معمولي) سري کني و اختلاف پتانسيل دوسر مقاومت رو (با بردت) بسنجي هروقت براي يه مدت نسبتا طولاني اين اختلاف بالا بود يعني داره به موتور زور مياد (شيشه به آخر رسيده) و جريان زيادي ازش ميگذره اونوقت ميتوني دستور خاموش شدن موتور رو بدي
    موفق باشی
    بسیار بسیار ممنونم.
    تست که کردم نتیجش رو اعلام میکنم.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

SEO by vBSEO