نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مثال های آموزشی از آردینو - جهت متن ()leftToRight() and rightToLeft

  1. #1
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    Iran
    نوشته ها
    138

    Lightbulb مثال های آموزشی از آردینو - جهت متن ()leftToRight() and rightToLeft

    کتابخانه کریستال مایع به شما اجازه می دهد تا نمایشگر های LCD که با درایور Hitachi HD44780 سازگار هستند را کنترل کنید.
    بسیاری از آنها در بیرون وجود دارد و شما می توانید معمولا آنها را با رابط 16 پین تشخیص دهید.
    این مثال ساده چگونگی استفاده از متد ()rightToLeft و ()leftToRight را نشان می دهد. این متد ها مسیر متن را از روی مکان نما کنترل می کنند.
    ()RighToLeft باعث می شود متن از چپ مکان نما جاری شود چنانچه نمایشگر از راست تراز شده باشد.
    ()leftToRight باعث می شود متن از راست مکان نما جاری شود چنانچه نمایشگر از چپ تراز شده باشد.
    این طرح ساده a تا l را راست به چپ، m تا r را چپ به راست، سپس دوباره s تا z راست به چپ چاپ می کند.
    سخت افزار مورد نیاز
    برد آردینو
    LCD (سازگار با درایور هیتاچی HD44780)
    پتانسیومتر 10 کیلو
    بردبرد
    سیم
    مدار:
    نمایشگر LCD خود را با سیم به پین های زیر متصل کنید:
    پین RS ،LCD به پین دیجیتال 12
    پین Enable ،LCD به پین دیجیتال 11
    پین D4، LCD به پین دیجیتال 5
    پین D5، LCD به پین دیجیتال 4
    پین D6، LCD به پین دیجیتال 3
    پین D7، LCD به پین دیجیتال 2
    علاوه براین، پتانسیومتر 10k را به 5 ولت و زمین با سیم وصل کنید، برای جاروب (خروجی) به پین VO (پین 3) صفحه ی LCD
    lcd_bb.jpg
    تصویر از Fritzing .برای مثال های بیشتر ،به صفحه پروژه Fritzng نگاه کنید.
    lcd_schem.jpg
    کد:
    #include <LiquidCrystal.h> // دادن مقدار اولیه به کتابخانه با شماره ها ی پین های رابط LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2); int thisChar = 'a'; void setup() { // تنظیم شماره ستون و ردیف LCD : lcd.begin(16, 2); // روشن کردن مکان نما: lcd.cursor(); } void loop() { // 'm' معکوس کردن : if (thisChar == 'm') { // رفتن به راست برای حرف بعدی lcd.rightToLeft(); } // 's' معکوس کردن دوباره: if (thisChar == 's') { // رفتن به چپ برای حرف بعدی lcd.leftToRight(); } // 'z' رست در : if (thisChar > 'z') { // go to (0,0): lcd.home(); // شروع دوباره در 0 thisChar = 'a'; } // چاپ کاراکتر lcd.write(thisChar); // صبر کردن تا یک ثانیه: delay(1000); // افزودن حرف: thisChar++; }
    لینک سایت:Arduino - LiquidCrystalTextDirection
    ویرایش توسط hesam.time : 04-02-2013 در ساعت 05:09 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

SEO by vBSEO