نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
Like Tree4 لایک
  • 2 Post By siib
  • 2 Post By

موضوع: بالا بردن شیشه ماشین با رسپبری پای

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2015
    نوشته ها
    229
    علیک سلام
    امیدوارم درست منظورت رو متوجه شده باشم
    برداشتم این بود که یه موتور داری که میخوای بتونی حالت خاموش ، چپ گرد و راستگردش رو مشخص کنی
    اگه از درایور موتور استفاده کنی که خیلی ساده میشه و رله نیازی نیست و تو این جلسه دهم: راه اندازی موتور DC | وبلاگ آردوینو خیلی خوب در موردش توضیح داده
    اگه بخوای با رله درستش کنی خب 2 تا رله پنج پین نیاز داری
    له ها رو بردار و سیم های موتور رو به پین common رله ها وصل کن ، حالا سیم منفی منبع تغذیه رو به پین normally close یکی از رله ها و پین normally open اون یکی رله وصل کن ، سیم مثبت رو هم به همین صورت ، حالا الان موتور داره میچرخه و اگه این دوتا رله رو "با هم" فعال کنی جهت چرخش موتورت برعکس میشه پس تا اینجا دو حالت از سه حالتی که میخواستیم به دست اومد ( چرخش به چپ و راست) و حالت خاموش هم وقتی یکی از رله ها فعال و اون یکی غیر فعال باشه به دست میاد فقط عیبش اینه که یکی از رله ها باید دائم فعال باشه برای رفع این مشکل میتونی یه رله سومی استفاده کنی و سیم مثبتی که به دوتا از پین های اون دوتا رله و مثبت منبع تغذیه وصل شده بود از منبع جدا کنی و به پین normally open این رله سوم وصل کنی و پایه common ش رو هم به مثبت تغذیه وصل کنی (میدونم خیلی بد گفتم ) ،

  2. #2
    مدیر گروه
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    4,064
    نقل قول نوشته اصلی توسط siib نمایش پست ها
    علیک سلام
    امیدوارم درست منظورت رو متوجه شده باشم
    برداشتم این بود که یه موتور داری که میخوای بتونی حالت خاموش ، چپ گرد و راستگردش رو مشخص کنی
    اگه از درایور موتور استفاده کنی که خیلی ساده میشه و رله نیازی نیست و تو این جلسه دهم: راه اندازی موتور DC | وبلاگ آردوینو خیلی خوب در موردش توضیح داده
    اگه بخوای با رله درستش کنی خب 2 تا رله پنج پین نیاز داری
    له ها رو بردار و سیم های موتور رو به پین common رله ها وصل کن ، حالا سیم منفی منبع تغذیه رو به پین normally close یکی از رله ها و پین normally open اون یکی رله وصل کن ، سیم مثبت رو هم به همین صورت ، حالا الان موتور داره میچرخه و اگه این دوتا رله رو "با هم" فعال کنی جهت چرخش موتورت برعکس میشه پس تا اینجا دو حالت از سه حالتی که میخواستیم به دست اومد ( چرخش به چپ و راست) و حالت خاموش هم وقتی یکی از رله ها فعال و اون یکی غیر فعال باشه به دست میاد فقط عیبش اینه که یکی از رله ها باید دائم فعال باشه برای رفع این مشکل میتونی یه رله سومی استفاده کنی و سیم مثبتی که به دوتا از پین های اون دوتا رله و مثبت منبع تغذیه وصل شده بود از منبع جدا کنی و به پین normally open این رله سوم وصل کنی و پایه common ش رو هم به مثبت تغذیه وصل کنی (میدونم خیلی بد گفتم ) ،
    توضیحتون خوب آقا / خانوم سیب

  3. #3
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Apr 2016
    نوشته ها
    7
    نقل قول نوشته اصلی توسط siib نمایش پست ها
    علیک سلام
    امیدوارم درست منظورت رو متوجه شده باشم
    برداشتم این بود که یه موتور داری که میخوای بتونی حالت خاموش ، چپ گرد و راستگردش رو مشخص کنی
    اگه از درایور موتور استفاده کنی که خیلی ساده میشه و رله نیازی نیست و تو این جلسه دهم: راه اندازی موتور DC | وبلاگ آردوینو خیلی خوب در موردش توضیح داده
    اگه بخوای با رله درستش کنی خب 2 تا رله پنج پین نیاز داری
    له ها رو بردار و سیم های موتور رو به پین common رله ها وصل کن ، حالا سیم منفی منبع تغذیه رو به پین normally close یکی از رله ها و پین normally open اون یکی رله وصل کن ، سیم مثبت رو هم به همین صورت ، حالا الان موتور داره میچرخه و اگه این دوتا رله رو "با هم" فعال کنی جهت چرخش موتورت برعکس میشه پس تا اینجا دو حالت از سه حالتی که میخواستیم به دست اومد ( چرخش به چپ و راست) و حالت خاموش هم وقتی یکی از رله ها فعال و اون یکی غیر فعال باشه به دست میاد فقط عیبش اینه که یکی از رله ها باید دائم فعال باشه برای رفع این مشکل میتونی یه رله سومی استفاده کنی و سیم مثبتی که به دوتا از پین های اون دوتا رله و مثبت منبع تغذیه وصل شده بود از منبع جدا کنی و به پین normally open این رله سوم وصل کنی و پایه common ش رو هم به مثبت تغذیه وصل کنی (میدونم خیلی بد گفتم ) ،
    با تشکر فراوان.
    من آماتور هستم...امتحان میکنم و با شما در میون میذارم.
    فقط اینکه باتری ماشین 70 آمپر هست
    و اینحا گفته:
    اگه توضیحات محصول رو بخونید (لینک فروشگاه) می بینید نوشته هر کانال فقط 800 میلی آمپر جریان خروجی داره (البته نسبت به آردوینو 40 میلی آمپر شاهی می کنه ها) بنابراین در انتخاب موتور دقت فراوانی کنید


    این مقدار آمپر مشکل ایجاد نمیکنه؟


    خیلی خیلی ممنون بابت راهنماییتون.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

SEO by vBSEO