نقل قول نوشته اصلی توسط magmagmary نمایش پست ها
طبق چیزی که من خوندم سنسور با دو تا سیم به ecu فرمان میده
اگه ولتاژش بالای 5 باشه یا باید از یه کاهنده استفاده کنید ( که ممکنه یه مقدار خطا داشته باشه )
یا اگر 12 ولت بود برید سمت میکروکنترلرهای PIC

در مورد اینکه چجوری با میکرو بخونیمش هم باید مدل سنسور رو سرچ کنیم ببینیم پروتکل ارتباطیش چیه !

ممکنه i2c باشه
من سعی میکنم توی اولین فرصت ولتاژ خروجی دور موتور را اندازه گیری کنم . اما نکته قابل توجه اینکه سنسوریکه تایین دور موتور برای ماشین من کلا متفاوت با لینکی بود که گذاشتم . اما در کل فکر کنم خیلی باید به هم شبیه باشند .
به فرض مثال : سنسور دور موتور برای اکثر خودروهایی مثل پراید و پژو . از همان سیستمی استفاده میکنه که توی لینک بالا دیده میشه و از سنسور اثر حال استفاده میکنه
اما مثلا توی ماشین من سنسور دور موتور داخل دلکو تعبیه شده . و به این شکل که توسط سنسور نوی ( فتوسل ) که نور از داخل شیارهایی به سنسور گیرنده ارسال میبشه . دور موتور و تایین نقطه مرگ سیلندر را مشخص میکنه
تقریبا مثل این عمل میکنه
4826 neilachari: Optical Distrbutor