صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 30
Like Tree16 لایک

موضوع: راهنمایی چگونگی نمایش دور موتور کیلومتر خودرو روی اوردینو به صورت دیجیتال

Hybrid View

  1. #1
    Member
    تاریخ عضویت
    Aug 2015
    نوشته ها
    55
    با سلام مجدد
    میبخشید مدتی بود فرصت نگرده بودم ولتاژگیری را انجام دهم .
    من ولتاژ ورودی به کوئل را که از پین شماره 1 ecu میاد به پشت کوئل و از همونجا هم رفته به پشت کیج دور موتور اندازه گیری کردم
    در حالت سوئیچ باز = ولتاز 12 ولت ( تقریبا ولتاژ باطری )
    در حالت موتور روشن = حدود 0.4 الی 0.7 ولت
    حالا با این وضع برای اون حالت سوئیچ باز که ولتاژ 12 داره و از اونجایی که به اوردینو نمیشه 12 مستقیم داد چی کار باید کرد
    مورد دوم اینکه در حالت موتور روشن که ولتاژ 0.4 تا 0.7 ولت میده . با این حالت چطوری میشه با اوردینو دور موتور رو شمورد ؟

  2. #2
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Oct 2014
    نوشته ها
    15
    سلام دوستان
    این پست پست جالب بود و منم خیلی راجع به این پست مطالعه داشتم
    برای انجام این کار چندتا روش هست.
    1-روش اول اینه که بیای از سنسور دور موتور که برای اکثر ماشین ها روی میل سوپاپ هست دیتا رو بخونی.خروجی این سنسور پالس هستش مثلا اگر تو یک دقیقه 800 تا پالس داشتی دور موتور 100 هست.که برای هر ماشین این عدد متفاوت هست و هیچ استانداردی نداره.باید با یه ال سی دی کارکتری مقدار پالس رو ببینی و ببینی دور موتور چند هست که خداییش سر تا تهش دنگ و فنگه من بیخیالش شدم

    2-روش دوم ارتباط مستقیم با ecu ماشین یا همون پورت دیاگ هست که تو تست های انجام دادم اول همه چیز خوب پیش میرفت ولی بعد از چند ساعت کلا ecu دیتا نمیداد و مجبور بودم ماشین رو روشن خاموش کنم تا دیتا بگیرم باز که وقتی دلیلشو پرسیدم گفتن پورت دیاگ وظیفش اینه که برای خطا یابی استفاده بشه نه 24 ساعت بهت دیتا بده خخخخ

    3-اما روشش آخر که بعد از تموم شدن گارانتی ازش استفاده میکنم به نظرم کامل ترین روش هست و اگر یکبار الگوریتمش رو بفمیم و به اشتراک بذاریم همه استفاده میکنن.
    باید دیتا رو از پشت آمپر بخونیم.

    قدم اول
    ببینیم دیتایی که به موتور الکتریکی که عقربه آکپر رو تکون میده میره چی هست؟یه ولتاژ متغیر با دور موتور یا یک پالس متغیر با دور موتور؟و اینکه دامنه اون ولتاژ چقدره

    قدم دوم
    بیاییم برای میکرو برنامه ای بنویسیم که فرکانس پالس یا مقدار آنالوگ رو بخونه.رو ال سی دی نمایش بده.و با فشار دادن یک دکمه مقادیر رو در کارت حافظه ذخیره کنه.پس قطعات مورد نیاز میشه یدونه آردوینو یدونه ماژول کارت حافظه یدونه ال سی دی و کلید و یدونه پاور بانک برای راه اندازی آردوینو البته نکته مهم یعنی زمین مشترک بین آردوینو و ماشین فراموش نشه

    تو برنامه نویسی هم باید این نکته رو رعایت کنید که سرعت اجرای برنامه بعد از فشار دادن کلید باید حداکثر باشه تا دیتای ورودیتون از دست نره
    به طور مثال نیایید بگید تا وقتی ورودی کلید 1 بود دیتا رو تو کارت حافظه ذخیره کن
    باید برنامه اینجور بنویسید که مثلا وقتی کلید 1 شد یه حلقه باز بشه و عملیات خواندن مقادیر و نوشتنش تو حافظه 50 بار مثلا تمرار بشه
    و اینکه وقتی میخای دیتا رو تو کارت حافظه ذخیره کنی دیگه چیزی رو ال سی دی نمایش ندی چون این نمایش دادن خیلی فرآیند زمان بری هست

    و قدم نهایی کالیبراسیون
    من برای خودم یه جذول درست میکنم
    دور موتور رو میبرم رو 1 ثابت نگه میدارم یکبار کلید رو میزنم
    میبرم رو 2 یکبار دیگه کلید رو میزنم
    و الی آخر
    آخرش میایم تو کارت حافظه میبینم اولین باری که کلید رو زدم به من چندتا عدد برگردونده مثلا 40 و 42 میام بین این ها میانگین میگیرم تا دقت کارم بره بالا و بعدش میام میگم دور موتور 1 بود مقدار پالسم مثلا 41 بود و یع رابطه خطی بع دست میارم که با اون برنامه اصلی رو مینویسم


    خب رفقا خیلی کامل دقیق روش کار رو توضیح دادم انجام به اشتراک گذاشتنش با شما
    میشد راحت از این پست بگذرم ولی بهای علم نشر اون هست.پس تنبلی نکنید و نتیجه کارتون رو به اشتراک بذارید.خیلی ممنون

  3. #3
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2017
    نوشته ها
    2
    نقل قول نوشته اصلی توسط erfan.mplus نمایش پست ها
    سلام دوستان
    این پست پست جالب بود و منم خیلی راجع به این پست مطالعه داشتم
    برای انجام این کار چندتا روش هست.
    1-روش اول اینه که بیای از سنسور دور موتور که برای اکثر ماشین ها روی میل سوپاپ هست دیتا رو بخونی.خروجی این سنسور پالس هستش مثلا اگر تو یک دقیقه 800 تا پالس داشتی دور موتور 100 هست.که برای هر ماشین این عدد متفاوت هست و هیچ استانداردی نداره.باید با یه ال سی دی کارکتری مقدار پالس رو ببینی و ببینی دور موتور چند هست که خداییش سر تا تهش دنگ و فنگه من بیخیالش شدم

    2-روش دوم ارتباط مستقیم با ecu ماشین یا همون پورت دیاگ هست که تو تست های انجام دادم اول همه چیز خوب پیش میرفت ولی بعد از چند ساعت کلا ecu دیتا نمیداد و مجبور بودم ماشین رو روشن خاموش کنم تا دیتا بگیرم باز که وقتی دلیلشو پرسیدم گفتن پورت دیاگ وظیفش اینه که برای خطا یابی استفاده بشه نه 24 ساعت بهت دیتا بده خخخخ

    3-اما روشش آخر که بعد از تموم شدن گارانتی ازش استفاده میکنم به نظرم کامل ترین روش هست و اگر یکبار الگوریتمش رو بفمیم و به اشتراک بذاریم همه استفاده میکنن.
    باید دیتا رو از پشت آمپر بخونیم.
    سلام
    یه موردی که وجود داره این هست که دسته سیم پشت آمپر تو ماشین های جدید یا شاید بشه گفت اون دسته که abs دارند دیگه مثله سابق نیست و دیجیتال هست بنابراین نمیشه از اونجا تعداد پالس رو بشمری و باید به نوعی با ecu ارتباط برقرار کنی دو تا سیم هم اومده که دیتاهایی مثل سرعت، دور موتور و ... توش هست.

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

SEO by vBSEO