درود
لگه دارم.
از مدیران این انجمن گله دارم که هزار سالی یک بار به تاپیک آدم پاسخ میگند. اگر شما سنّ نوح دارید، من و امثال من بیشتر از 80 سال نمی تونیم عمر کنیم و در انتظار.
اگر اینجا مرجع تخصّصیه (حالا در هر زمینه ای.)، پس لابد کسانی مدیر و پاسخگو هستند، که دانش و توانایی در پاسخگویی به مشکلات کاربرانشون رو دارند. و همینطور وقت اون رو هم دارند که به انجمن سر بزنند و به مشکلات کاربرانشون رسیدگی کنند.
اگر نه که فقط یک فروشگاه بس بود. از خیر پاسخگویی و کمک به حلّ مشکلات کاربران هم می گذشتید. دیگه فاروم زدن چی بود ؟!
متنفّرم از این که بگم "باید از خارجی ها یاد گرفت"..
چون اعتقاد دارم اساتید ایرانی چیزی از اون ها کم ندارند.
ولی وقتی در وطن خودم، در فاروم تخصّصی ای که هموطنان خودم به زبان مادریمون دایر کردند دو سه تا پاسخ ابتدایی و از سر بی حوصلگی می گیرم، و بعد هم هیچ، انگار نه انگار، مجبور میشم به انجمن تخصّصی خارجی ها رجوع کنم. و جالب اینجاست، که چنان پاسخگویی و پیگیری ای از "تک به تک" تاپیک ها در اونجاها میشه، که احساس شرم می کنم..
در فروشگاه وقتی مشکل با قطعه رو در بخش پرسش و پاسخ و یا نظرات کاربران درج می کنی، به اینجا ارجاعت می کنند. اینجا مطرح می کنی، یک قرن یک بار کسی به تاپیکت سر نمیزنه. اگر هم یکی دو روز که از تاپیک می گذره، پست بزنی "لطفاً پاسخ بدید"، می فرمایند هنوز که چیزی نگذشته که اسپم میدی..!!!
یکی از بزرگ ترین مشکلات و اشکالات ما ایرانی ها، اینه که وقتی ازشون گله گی میشه، سریعاً جبهه می گیرند و شروع می کنند به آماده کردن جواب و شکست طرف گله مند..امّا، پیش از اینکه چیزی بگید، فقط کمی فکر کنید. ایرادش چیه ؟ بجای مقابله کردن، کمی بی طرفانه فکر کنید. مطمئنّم گله من رو درک خواهید کرد.
خودم وبمستر بودم. مرجع هنر داشتم. و خدا شاهده، "هرگز" برای پاسخگویی و حلّ مشکلات کاربرام کم نگذاشتم. هم منی که ادمین و صاحب امتیاز مرجع بودم، و نیز مدیرانی که انتخابشون کردم برای کمک به کاربرانی که به رایگان به سایتمون میومدند و قدم روی چشممون می گذاشتند..
پس از تعهّد کاری و وجدان اون و همینطور اینکه وقتی یک مرجع "رایگان" راه می ندازم و مکانی برای طرح سئوالات و مشکلات کاربرانم بوجود میارم، پیش خودم متعهّد میشم به کمک بهشون، واقفم.
گله من هم فقط از این انجمن و اون انجمن نیست. از کلّ مراجع تخصّصی ای هست، که به کاربرانشون اونطور که "باید" و ازشون "انتظار میره"، اهمیّت قائل نمیشند..
ضمن اینکه از تمامی کاربران و مدیرانی که بالعکس عرایض فوق، برای حلّ مشکلات و پاسخگویی به سئوالات من و الباقی کاربران از هیچ چیز دریغ نکرده، نمی کنند و نخواهند کرد، ضمیمانه و ضادقانه سپاسگذارم و دستشون رو بوسه می زنم.
سپاسم
دسیرونا