نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
Like Tree3 لایک
  • 2 Post By Ahmad110
  • 1 Post By دسیرونا

موضوع: گله گی از مراجع تخصّصی ایرانی

  1. #1
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Jan 2017
    نوشته ها
    27

    Exclamation گله گی از مراجع تخصّصی ایرانی

    درود

    لگه دارم.
    از مدیران این انجمن گله دارم که هزار سالی یک بار به تاپیک آدم پاسخ میگند. اگر شما سنّ نوح دارید، من و امثال من بیشتر از 80 سال نمی تونیم عمر کنیم و در انتظار.
    اگر اینجا مرجع تخصّصیه (حالا در هر زمینه ای.)، پس لابد کسانی مدیر و پاسخگو هستند، که دانش و توانایی در پاسخگویی به مشکلات کاربرانشون رو دارند. و همینطور وقت اون رو هم دارند که به انجمن سر بزنند و به مشکلات کاربرانشون رسیدگی کنند.
    اگر نه که فقط یک فروشگاه بس بود. از خیر پاسخگویی و کمک به حلّ مشکلات کاربران هم می گذشتید. دیگه فاروم زدن چی بود ؟!

    متنفّرم از این که بگم "باید از خارجی ها یاد گرفت"..
    چون اعتقاد دارم اساتید ایرانی چیزی از اون ها کم ندارند.
    ولی وقتی در وطن خودم، در فاروم تخصّصی ای که هموطنان خودم به زبان مادریمون دایر کردند دو سه تا پاسخ ابتدایی و از سر بی حوصلگی می گیرم، و بعد هم هیچ، انگار نه انگار، مجبور میشم به انجمن تخصّصی خارجی ها رجوع کنم. و جالب اینجاست، که چنان پاسخگویی و پیگیری ای از "تک به تک" تاپیک ها در اونجاها میشه، که احساس شرم می کنم..

    در فروشگاه وقتی مشکل با قطعه رو در بخش پرسش و پاسخ و یا نظرات کاربران درج می کنی، به اینجا ارجاعت می کنند. اینجا مطرح می کنی، یک قرن یک بار کسی به تاپیکت سر نمیزنه. اگر هم یکی دو روز که از تاپیک می گذره، پست بزنی "لطفاً پاسخ بدید"، می فرمایند هنوز که چیزی نگذشته که اسپم میدی..!!!

    یکی از بزرگ ترین مشکلات و اشکالات ما ایرانی ها، اینه که وقتی ازشون گله گی میشه، سریعاً جبهه می گیرند و شروع می کنند به آماده کردن جواب و شکست طرف گله مند..امّا، پیش از اینکه چیزی بگید، فقط کمی فکر کنید. ایرادش چیه ؟ بجای مقابله کردن، کمی بی طرفانه فکر کنید. مطمئنّم گله من رو درک خواهید کرد.

    خودم وبمستر بودم. مرجع هنر داشتم. و خدا شاهده، "هرگز" برای پاسخگویی و حلّ مشکلات کاربرام کم نگذاشتم. هم منی که ادمین و صاحب امتیاز مرجع بودم، و نیز مدیرانی که انتخابشون کردم برای کمک به کاربرانی که به رایگان به سایتمون میومدند و قدم روی چشممون می گذاشتند..
    پس از تعهّد کاری و وجدان اون و همینطور اینکه وقتی یک مرجع "رایگان" راه می ندازم و مکانی برای طرح سئوالات و مشکلات کاربرانم بوجود میارم، پیش خودم متعهّد میشم به کمک بهشون، واقفم.

    گله من هم فقط از این انجمن و اون انجمن نیست. از کلّ مراجع تخصّصی ای هست، که به کاربرانشون اونطور که "باید" و ازشون "انتظار میره"، اهمیّت قائل نمیشند..

    ضمن اینکه از تمامی کاربران و مدیرانی که بالعکس عرایض فوق، برای حلّ مشکلات و پاسخگویی به سئوالات من و الباقی کاربران از هیچ چیز دریغ نکرده، نمی کنند و نخواهند کرد، ضمیمانه و ضادقانه سپاسگذارم و دستشون رو بوسه می زنم.

    سپاسم
    دسیرونا

  2. #2
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    نوشته ها
    153
    نقل قول نوشته اصلی توسط دسیرونا نمایش پست ها
    درود

    لگه دارم.
    از مدیران این انجمن گله دارم که هزار سالی یک بار به تاپیک آدم پاسخ میگند. اگر شما سنّ نوح دارید، من و امثال من بیشتر از 80 سال نمی تونیم عمر کنیم و در انتظار.
    اگر اینجا مرجع تخصّصیه (حالا در هر زمینه ای.)، پس لابد کسانی مدیر و پاسخگو هستند، که دانش و توانایی در پاسخگویی به مشکلات کاربرانشون رو دارند. و همینطور وقت اون رو هم دارند که به انجمن سر بزنند و به مشکلات کاربرانشون رسیدگی کنند.
    اگر نه که فقط یک فروشگاه بس بود. از خیر پاسخگویی و کمک به حلّ مشکلات کاربران هم می گذشتید. دیگه فاروم زدن چی بود ؟!

    متنفّرم از این که بگم "باید از خارجی ها یاد گرفت"..
    چون اعتقاد دارم اساتید ایرانی چیزی از اون ها کم ندارند.
    ولی وقتی در وطن خودم، در فاروم تخصّصی ای که هموطنان خودم به زبان مادریمون دایر کردند دو سه تا پاسخ ابتدایی و از سر بی حوصلگی می گیرم، و بعد هم هیچ، انگار نه انگار، مجبور میشم به انجمن تخصّصی خارجی ها رجوع کنم. و جالب اینجاست، که چنان پاسخگویی و پیگیری ای از "تک به تک" تاپیک ها در اونجاها میشه، که احساس شرم می کنم..

    در فروشگاه وقتی مشکل با قطعه رو در بخش پرسش و پاسخ و یا نظرات کاربران درج می کنی، به اینجا ارجاعت می کنند. اینجا مطرح می کنی، یک قرن یک بار کسی به تاپیکت سر نمیزنه. اگر هم یکی دو روز که از تاپیک می گذره، پست بزنی "لطفاً پاسخ بدید"، می فرمایند هنوز که چیزی نگذشته که اسپم میدی..!!!

    یکی از بزرگ ترین مشکلات و اشکالات ما ایرانی ها، اینه که وقتی ازشون گله گی میشه، سریعاً جبهه می گیرند و شروع می کنند به آماده کردن جواب و شکست طرف گله مند..امّا، پیش از اینکه چیزی بگید، فقط کمی فکر کنید. ایرادش چیه ؟ بجای مقابله کردن، کمی بی طرفانه فکر کنید. مطمئنّم گله من رو درک خواهید کرد.

    خودم وبمستر بودم. مرجع هنر داشتم. و خدا شاهده، "هرگز" برای پاسخگویی و حلّ مشکلات کاربرام کم نگذاشتم. هم منی که ادمین و صاحب امتیاز مرجع بودم، و نیز مدیرانی که انتخابشون کردم برای کمک به کاربرانی که به رایگان به سایتمون میومدند و قدم روی چشممون می گذاشتند..
    پس از تعهّد کاری و وجدان اون و همینطور اینکه وقتی یک مرجع "رایگان" راه می ندازم و مکانی برای طرح سئوالات و مشکلات کاربرانم بوجود میارم، پیش خودم متعهّد میشم به کمک بهشون، واقفم.

    گله من هم فقط از این انجمن و اون انجمن نیست. از کلّ مراجع تخصّصی ای هست، که به کاربرانشون اونطور که "باید" و ازشون "انتظار میره"، اهمیّت قائل نمیشند..

    ضمن اینکه از تمامی کاربران و مدیرانی که بالعکس عرایض فوق، برای حلّ مشکلات و پاسخگویی به سئوالات من و الباقی کاربران از هیچ چیز دریغ نکرده، نمی کنند و نخواهند کرد، ضمیمانه و ضادقانه سپاسگذارم و دستشون رو بوسه می زنم.

    سپاسم
    دسیرونا
    سلام دوست عزیز
    بنده هم مثل شما کاربر عادی هستم و ترجیح من برای حل مشکل ، ابتدا وبسایتهای ایرانی هستش اما مثل شما فکر نمیکنم چون برای حل مشکلم هزینه ای پرداخت نکردم و انتظارم رو در حد یک جواب رایگان در نظر میگیرم .
    چند بار به پستهای انتقادی شما برخورد کردم و احساس میکنم انتظار شما بیشتر از توان انجمنهای رایگان هستش . اگه توقع پاسخ سریع رو دارید ، وبسایتهایی هستن که گروه vip دارن و با هزینه میتونید از پشتیبانی اونا استفاده کنید .
    اینجا هیچ کسی مجبور به پاسخ دادن سوالات دیگران نیست ، اصلا این اصل اولیه فرومهای تخصصی هستش و اگه هر کسی در اینجا به سئوالات دیگران جواب میده یا دانش خودش رو به اشتراک میذاره ، در حقیقت لطفی هستش که به دیگران میکنه .
    قانون اولیه مرجع تخصصی اینه که اگه بلد هستم و اگه دلم خواست به اشتراک بزارم . شما اگه به صفحه گیت هاب آردوینو تشریف ببرید ، میبینید که این فریمورک به مرور زمان با بازخورد کاربران و پول رکوئستهایی که فرستادن در حال بالغ شدنه و این فقط هنر آقای بنزی نبوده که آردوینو به اینجا رسیده .
    همین که افرادی هزینه کردن تا اینجا ایجاد بشه و هر ماه سر پا بمونه هنر بزرگیه .
    مورد آخر اینکه یک مرجع به لطف کاربرانش غنی میشه ، کاربرانی که بدون توقع ، تجربیاتشون رو برای دیگران به اشتراک میزارن پس لطفا شما هم بجای انتقاد سعی کنید که مرجع فارسی زبان خودمون رو با دانسته هاتون غنی تر کنید .
    با تشکر

  3. #3
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Jan 2017
    نوشته ها
    27
    بنده هم مثل شما کاربر عادی هستم و ترجیح من برای حل مشکل ، ابتدا وبسایتهای ایرانی هستش اما مثل شما فکر نمیکنم چون برای حل مشکلم هزینه ای پرداخت نکردم و انتظارم رو در حد یک جواب رایگان در نظر میگیرم .
    همین پاسخ رایگان هم دریغ میشه..!
    همینطور، مرجع آردوینوی اصلی هم یک انجمن رایگانه. در صورتی که هیچ تاپیکی بی پاسخ رها نشده. وقتی میگم "پاسخ"، یعنی پیشنهاد در حلّ مشکل شخص. و جالبه که پس از اینکه کاربر به پاسخ مدیر جواب میده، مدیر (یا کاربری که در صدد کمک براومده)، ول نمی کنه بره و خداحافظ. چیزی که در اغلب فاروم های ایرانی اتّفاق میفته متأسّفانه.
    بنده هم مثل شما کاربر عادی هستم و ترجیح من برای حل مشکل ، ابتدا وبسایتهای ایرانی هستش اما مثل شما فکر نمیکنم چون برای حل مشکلم هزینه ای پرداخت نکردم و انتظارم رو در حد یک جواب رایگان در نظر میگیرم .
    متأسّفانه باید بگم من از هیچ یک از فاروم های ایرانی، کوچک ترین انتظاری دیگه ندارم. فقط یک فاروم هست که واقعاً از کاربر تا مدیر به هم کمک می کنند. فکر نکنم نیازی باشه اسمش رو ببرم..
    اینجا هیچ کسی مجبور به پاسخ دادن سوالات دیگران نیست ، اصلا این اصل اولیه فرومهای تخصصی هستش و اگه هر کسی در اینجا به سئوالات دیگران جواب میده یا دانش خودش رو به اشتراک میذاره ، در حقیقت لطفی هستش که به دیگران میکنه .
    کاملاً صحیحه.
    وقتی کاربری درباره مشکلش یک تاپیک ایجاد می کنه و هیچ پاسخی دریافت نمی کنه، آیا معنیش اینه که "هیچ یک" از کاربران و مدیران اون انجمن تخصّصی، در حدّ حلّ اون مشکل دانش ندارد ؟ مسلّماً خیر. در حقیقت، این "بی"لطفی کسانیه که مشکل رو می خونند ولی از کمک به شخص می گذرند. گله من هم از همینه.
    قانون اولیه مرجع تخصصی اینه که اگه بلد هستم و اگه دلم خواست به اشتراک بزارم . شما اگه به صفحه گیت هاب آردوینو تشریف ببرید ، میبینید که این فریمورک به مرور زمان با بازخورد کاربران و پول رکوئستهایی که فرستادن در حال بالغ شدنه و این فقط هنر آقای بنزی نبوده که آردوینو به اینجا رسیده .
    همین که افرادی هزینه کردن تا اینجا ایجاد بشه و هر ماه سر پا بمونه هنر بزرگیه .
    خیر. این قانون اوّلیّه انجمن های تفریحی و سرگرمیه..! طوری میگید "قانون اولیه مرجع تخصصی.." انگار اصلاً فانونی نوشته شده و جناب دارید از اون نقل قول می کنید. قوانینی هم اگر باشه، نانوشته ست دوست من.
    مرجع تخصّصی وقتی ایجاد میشه، یعنی "تخصّص در اون رشته خاص" وجود داره. پس ازش انتظار میره که در اون تخصّص هم بازدهی دیده بشه. من نمیگم از این مرجع چنین بازدهی ای دیده نشده. چون هنوز بطورکامل با این مرجع آشنا نشدم تا بتونم قضاوتی بکنم که البت قضاوت فقط متعلّق به خداست.
    امّا، یک "اصل" در دنیای وبمستری وجود داره که برای اون دسته از سایت هایی که قابلیّت کاربرگیری دارند، همیشه پابرجا بوده و هست. اینکه یک "کشش" برای بازگشت و ماندن کاربر در اون سایت بوجود بیاد. وقتی منِ نوعی یک تاپیک در یک انجمن (تخصّصی یا غیرتخصّصی) ایجاد می کنم و روزها طول می کشه و یا دیر جواب می بینم و یا اصلاً جوابی بهش داده نمیشه، ازش دلزده میشم. میرم و شاید دیگه برنگردم. شاید بگید حالا تو کی هستی که موندن یا رفتنت برای این انجمن یا اون انجمن اصلاً مهم باشه..! ولی خیر. انجمن، کاربرمحوره. لذا به وجود کاربرانشه که زنده می مونه و نفس می کشه.
    مورد آخر اینکه یک مرجع به لطف کاربرانش غنی میشه ، کاربرانی که بدون توقع ، تجربیاتشون رو برای دیگران به اشتراک میزارن پس لطفا شما هم بجای انتقاد سعی کنید که مرجع فارسی زبان خودمون رو با دانسته هاتون غنی تر کنید .
    بجای انتقاد ؟ نخست اینکه شما بکل موضوع رو اشتباه درک کردید. تاپیک در خصوص "انتقاد" نیست. که اگر هم بود، بی مورد نبود. یک کاربر، "هر آن" حس کنه، می تونه از چیزی که در اون انجمن (هر انجمنی) اذیّتش می کنه و لازم می دونه، به قول شما انتقاد کنه.
    دوّم اینکه من اگر در زمینه آردوینو چیزی بلد باشم که به درد دیگر کاربران بخوره، بدونید بدون شک انجمنتون رو غنی خواهم کرد.

    سپاس

  4. #4
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Feb 2017
    نوشته ها
    153
    خیر. این قانون اوّلیّه انجمن های تفریحی و سرگرمیه..! طوری میگید "قانون اولیه مرجع تخصصی.." انگار اصلاً فانوینی نوشته شده و جناب دارید از اون نقل قول می کنید. قوانینی هم اگر باشه، نانوشته ست دوست من.
    بله دوست عزیز این قانون کاملا وجود داره . شما همین مطلب رو تو انجمن reddit یا همون آردوینو بزن و بازخورد رو مشاهده کن این یک اصله . من انتقاد شما رو در مورد تارخ شمسی دیدم و تعجب کردم . لحن شما طلب کارانه هستش . خود شما تا حالا چند تا مطلب آموزشی قرار دادید یا چند تا کتابخونه نوشتید و به رایگان در اینجا منتشر کردید که اینجور از دیگران توقع دارید ؟
    بزرگترین مرجع پرسش و پاسخ در دنیا stack overflow هستش ، شما توش سرچ کن و ببین که چقدر از سئوالات بی پاسخ مونده . مورد دیگه اینکه فروم های انگلیسی بصورت جهانی کار میکنن و هر کسی از هر کجای دنیا ممکنه پرسش کنه یا پاسخ بده اما اینجا فروم فارسی هستش و محدودیت بین فارسی زبانانه .
    مورد آخر اینکه خیلی از شرکتها ، کارمندانشون رو از طریق همین پرسش و پاسخ پیدا میکنن . به عبارتی شما با پاسخ به سئوالات کاربران در وبسایتهایی مثل stack overflow این شانس رو دارید که توسط شرکتهایی مثل گوگل یا مایکروسافت و .... پیشنهاد کاری دریافت کنید ، پس جواب دادن به سئوال همچنان هم برای اونا بی منفعت نیست . اما اینجا چی گیرتون میاد ؟
    با تشکر
    ویرایش توسط Ahmad110 : 10-10-2017 در ساعت 04:13 AM

  5. #5
    مدیر ویژه
    تاریخ عضویت
    May 2014
    نوشته ها
    259
    نقل قول نوشته اصلی توسط Ahmad110 نمایش پست ها
    بله دوست عزیز این قانون کاملا وجود داره . شما همین مطلب رو تو انجمن reddit یا همون آردوینو بزن و بازخورد رو مشاهده کن این یک اصله . من انتقاد شما رو در مورد تارخ شمسی دیدم و تعجب کردم . لحن شما طلب کارانه هستش . خود شما تا حالا چند تا مطلب آموزشی قرار دادید یا چند تا کتابخونه نوشتید و به رایگان در اینجا منتشر کردید که اینجور از دیگران توقع دارید ؟
    بزرگترین مرجع پرسش و پاسخ در دنیا stack overflow هستش ، شما توش سرچ کن و ببین که چقدر از سئوالات بی پاسخ مونده . مورد دیگه اینکه فروم های انگلیسی بصورت جهانی کار میکنن و هر کسی از هر کجای دنیا ممکنه پرسش کنه یا پاسخ بده اما اینجا فروم فارسی هستش و محدودیت بین فارسی زبانانه .
    مورد آخر اینکه خیلی از شرکتها ، کارمندانشون رو از طریق همین پرسش و پاسخ پیدا میکنن . به عبارتی شما با پاسخ به سئوالات کاربران در وبسایتهایی مثل stack overflow این شانس رو دارید که توسط شرکتهایی مثل گوگل یا مایکروسافت و .... پیشنهاد کاری دریافت کنید ، پس جواب دادن به سئوال همچنان هم برای اونا بی منفعت نیست . اما اینجا چی گیرتون میاد ؟
    با تشکر


    آفرین برشما . دقیقا

  6. #6
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Jan 2017
    نوشته ها
    27
    جالبه. تا تاپیک های اینچنینی ایجاد میشه، همه میریزن سرش جواب میدن. ولی به تاپیک های دیگه خیر..!
    نقل قول نوشته اصلی توسط Ahmad110 نمایش پست ها
    بله دوست عزیز این قانون کاملا وجود داره . شما همین مطلب رو تو انجمن reddit یا همون آردوینو بزن و بازخورد رو مشاهده کن این یک اصله . من انتقاد شما رو در مورد تارخ شمسی دیدم و تعجب کردم . لحن شما طلب کارانه هستش . خود شما تا حالا چند تا مطلب آموزشی قرار دادید یا چند تا کتابخونه نوشتید و به رایگان در اینجا منتشر کردید که اینجور از دیگران توقع دارید ؟
    بزرگترین مرجع پرسش و پاسخ در دنیا stack overflow هستش ، شما توش سرچ کن و ببین که چقدر از سئوالات بی پاسخ مونده . مورد دیگه اینکه فروم های انگلیسی بصورت جهانی کار میکنن و هر کسی از هر کجای دنیا ممکنه پرسش کنه یا پاسخ بده اما اینجا فروم فارسی هستش و محدودیت بین فارسی زبانانه .
    مورد آخر اینکه خیلی از شرکتها ، کارمندانشون رو از طریق همین پرسش و پاسخ پیدا میکنن . به عبارتی شما با پاسخ به سئوالات کاربران در وبسایتهایی مثل stack overflow این شانس رو دارید که توسط شرکتهایی مثل گوگل یا مایکروسافت و .... پیشنهاد کاری دریافت کنید ، پس جواب دادن به سئوال همچنان هم برای اونا بی منفعت نیست . اما اینجا چی گیرتون میاد ؟
    با تشکر
    نه حرف حساب، جواب نداره. حرفت رو کاملآً قبول دارم. شاید توقّعم بالا بوده. من پستم رو در تاپیکی که گفتی خوندم. درسته. واقعاً لحنم طلبکارانه بود و درست نبود. ممنون بابت این پست.
    درباره آردوینو چون خودم هم چند ماهیه دارم باهاش کار می کنم، واقعاً کاری از خودم ندارم بجز سایت یک آردوینو uno دست ساز که اونم کاری نداره برای هرکس. ولی خیر. نه کتابخانه ای نوشتم و نه مطلب آموزشی ای "خودم" گذاشتم. فقط یک مورد ساخت ساعت دیجیتال با ds1307 و tm1637 بوده که شخصی دیگه از جانب من در سایتی گذاشته. در زمینه های دیگه بجز آردوینو مثل نوشتن هک برای سیستم انجمن ساز ویبولتین (سیستم همین انجمن و انجمن های فارسی مشابه)، ترجمه هک و پلاگین ویبولتین، و پشتیبانی ویبولتین در انجمن تخصّصی وی بی ایران و بسیاری آموزش های موسیقی در سازهای گیتارالکتریک و گیتارکلاسیک و پیانو بوده که خب با اینکه همگی اون ها رایگان بودند، باز ربطی به آردوینو نداره پس اینم هیچ.

    شاید چون خودم وبمستر بودم و شاید بیش از حدّ معمول به تاپیک کاربرام می رسیدم، همین توقّع رو از همگی داشتم. در هر حال، ممنون
    لایک کردن

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

SEO by vBSEO