نقل قول نوشته اصلی توسط Arman5592 نمایش پست ها
من يه كوپلينگ زدم سر موتور كه قطر كوپلينگ ٢ سانت بود (كه كار محاسبات به حداقل برسه) و بعد با طناب نازك كوپلينگ رو وصل كردم به ترازو . و وصل كردم به درايور و اردوينو و همه چيزو محكم نگه داشتم و موتوري كه holding torque (همون عددي كه سايت ها ميگن) ٥ كيلو داشت ، ترازو ٣ كيلو نشون ميداد .

ايا اين xmotor معتبر هست حالا ؟ يعنى موتوري كه به من دادن درسته و همون گشتاورو داره ؟ اخه مثلا ٣٨ تومن نسبتا كمه ادمو به شك ميندازه ..

و موتور هاي متفاوت ، تسمه هاي متفاوت ، پولي هاي متفاوت ، و كلا مكانيزم حركتى متفاوت اصلا مهم نيست . شما در نرم افزار ميگيد در ازاي هر استپ ، محور چقدر حركت ميكنه .و اين پارامتر براي محور ها جدا هست چون مثلا در پرينتر ها معمولا ارتفاع پيچ هست و x و y با تسمه . سايت هايي هم هستن كه شما مشخصات تسمه رو ميديد و step/rev موتور رو مي نويسيد و ميگيد پولي شما چند دندونه هست و يه عدد به شما ميدن كه ميتونيد از اون عدد استفاده كرده و كاليبره رو از اونجا شروع كنيد .
دادش این xmotor میگه از روی کاتالوگ ترک رو مینویسه اما توی کاتالوگ دقیقا این موتوری که گذاشته نیست .از لحاظ قیمت چون دست 2 و بدون کاتالوگ هست ارزششو داره.برای ترک موتور ها هم به طور کلی شما هیچ وقت نمی تونی از کل ترک برای حرکت دائم استفاده کنی یعنی اون عدد هلدینگ ترک هست یعنی وقتی موتور در حالت قفل هست